Q/A part 1

Vad har du för kamera och vilket/vilka objektiv?
Min bebis är en Nikon d90 och till den använder jag mig av mitt kitobjektiv (18-105 mm) och väldigt sällan mitt teleobjektiv.


Vilka inställningar brukar du oftast fota med, helt manuellt/halvmanuellt/auto?
Jag fotar alltid med olika inställningar. Det är himla olika om jag fotar med auto eller manuellt. Skulle tippa på att helt manuellt överväger...


Och hur länge har du varit intresserad av fotografi?
Sen julen 2008, då jag fick min första systemkamera (Nikon d40).


Och hur gammal är du?
16 år.


Går vilken linje?
Samhäll-ekonomi.


Sen kanske säga 5 saker vi inte vet om dig?
1. Jag tycker alla pensionärer är så himla gulliga, haha. 2. Jag har en sjuk förmåga att komma ihåg vad folk heter, även fast dom säkert inte har en susning om vad jag heter eller vem jag ens är... 3. Jag älskar udda mat. 4. Jag har bott i Göteborg i åtta år. 5. Jag blir som ett barn på julatfon när jag är på Liseberg, hehe.


är du duktigt på att åka snowboard?
Jag tycker det är svårt att svara på sådana här frågor själv, därför frågade jag Frans. Han svarade: Jaaa, du är grym för att börjat nu i slutet av säsongen.
Det går framåt iallafall, tur det.


vad vill du bli när du blir stor?
Ärligt talat så vet jag inte det, än. Men hade vart galet kul att starta eget, jobba med människor, något inom mode. Vi får se helt enkelt.


vilken sko tar du på dig först?
Oj, låt mig tänka..........höger tror jag!


vad tränar du?
I början av maj skall jag få mitt gym/jympa kort, så för tillfället - inget.


vad ska du ha på dig på din skolavslutning?
Ingen aning.


hur blev du tillsammans med din pojkvän? var det "love at first sight" eller ni kände varann sen
innan?
Det var love at first sight och massa pirr i magen <3 <3 <3 <3 <3 <3


sen vill jag gärna veta ditt bästa tips för att visa en kille att man tycker om honom, spela svår eller köra på?
Kör på!


du är väldigt söt, sådär helt btw
Åh tack sötnos!


Hur gör du känner att gud jag har inget att ta på mig!?
Får panik och tar på mig något jag trivs i även om det kanske inte funkar.


Hur sminkar du dig när du ska ut , lägger du till eyeliner eller rödaläppar kanske tell me!
Brukar sota ögonen med svart ögonskugga. Röda läppar funkar utmärkt! Annars tar jag bara extra av allt.


Hur sminkar du dig till vardags?
Concealer, mineralpuder, mascara och rouge.


Och kan inte du ha fler dagens?

Ska försöka bättra mig!


hur många läsare har du?
Oftast 500 unika läsare om dagen.


var har du köpt dina Dr. martens skor??
Jag köpte dom på Scorett där jag bor, hösten 2008.


För det första, hur kan du vara så snygg?
För det första, tack snälla rara!


Vad gör du när du har en riktigt dålig hårdag?
Plattar mitt hår och försöker intala mig själv att det ser någorlunda bra ut.


Klackar eller sneakers/converse?
För bekvämligheten, lätt Converse. För snyggheten, lätt klackar.


Var hittar du inspiration till din stil?

Överallt! Kan vara allt ifrån en snygg människa på stan till ett foto Lina Scheynius tagit.


Favorit-te?
Champagne-tét jag smakade hemma hos Emmy en gång, åh.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0