svaren n°1

Vilka länder har du besökt?

Spanien, Österrike, Tyskland, Kroatien, Danmark, Vietnam, Grekland, Slovenien, Italien.

Vad tycker du om Robert Pattinson?


Överskattad, men good lookin'.

Du har ett par fräcka tights på dig med en oerhört frän kjol över och bli sådär brutalt kissig. Drar du ner kjolen och tightsen eller drar du upp kjolen och ner tightsen?

Haha, skön fråga! Jag drar nog ner tightsen och upp kjolen, annars blir det för omständigt... Men det kanske det redan är.

För några veckor sedan läste jag att du "satt i ditt rum på skolan" eller något liknande. Vad är grejen med det?

Jag studerar på en friskola där vi har egna rum. I rummen får man varsin stationär dator som man arbetar vid. Inte alltid, utan det är bara under vissa lektioner, med vissa uppgifter. På rasterna hänger vi ju mestadels i rummen vid datorerna och chillar. Jag gillar det eftersom man får arbeta mycket självständigt vilket är otorligt bra inför kommande studier och dylikt. Tummen upp!

vilken är den bästa resan du har gjort?

Den bästa resan är utan tvekan Vietnam -09. Anledningen till varför den var så grym och kickass var därför det är sådan otrolig kulturkrock mot här i Sverige. Maten var gudomlig. Kulturen var fantastisk. Miljön var spännande. Turistattraktionerna var intressanta. Vädret var underbart. Ja, en resa värd att minnas helt klart. Om ni funderar på att dra dit, go for it!

hvordan har du det med din ekskæreste?

Vi har stött på varandra någon gång ibland, men inget mer.

vilken är din favorit app?

ENERGY.AT

vilket är det bästa plagg du har köpt?

Min Jofama skinnjacka, lätt.

Har du varit i Finland och vad tycker du om Finland?

Nej jag har inte varit i Finland så jag kan inte riktigt säga vad jag tyckte.

Din vän Emmy och du verkar nära. Vad är hon för dig?

Ja, vi är som lillasyster och storasyster. Och det säger ju en hel del. Emmy är en av de som ligger mig varmast om hjärtat.

Trivs du att bo i Växjö? Eller hade du hellre bott någon annanstans, vars isf?

Ja, det duger gott och väl nu när man pluggar på gymnasiet. En mysig stad. Jag hade hellre bott i Göteborg dit jag ska flytta någon gång efter studenten.

Har du några planer på vad du vill göra efter studenten? (vet att det är länge kvar men ändå)

Jag vill jobba ihop pengar för att sedan resa och leva livet utan att tänka på något annat. Därefter vill jag flytta till Göteborg, börja jobba eller möjligtvis plugga till något som intresserar mig.

Vilka är de bästa artisterna/banden du sett live?

Hoffmaestro och Håkan!

Skulle du kunna göra en spotifylista att dela med dig av?


Givetvis kan jag det!

ska du på peace and love iår?


Ja, can't wait!!!!!

kände du Mathilda och Michaela innan ni började i samma klass?

Nej. Jag visste vem Mathilda var, men jag kände henne inte. De två är något av de bästa som hänt mig.

vad har du för sommarplaner?


Njuta av festivallivet, jobba, spontanresa, leva livet, åka utomlands... Ungefär.

vilket pogram redigerar du fina filmer i? för du och emmy har väll gjort några

Ja, de filmerna vi har gjort redigerade vi i Windows moviemaker. Mer simpelt kan det inte bli!

du har ju ett rediegeringspogram på din iphone som du gör sånna där fina ramar och sånt, vad heter det pogrammet?


Jag har två som jag använder: Hipstamatic och Plastic Bullet.

hur gammal var du när du fick din första kyss?


Min första kyss fick jag när jag var runt 12. Om du däremot syftar på kyss och kärlek inblandat så fick jag den den 4e Oktober 2009.

hur många poäng gick du ut med i nian?

255 poäng.

vilka kläder kommer du bära i vår? vilka är måsten?

Det jag tycker är snyggt.

vart hittar du inspiration? tex. kläder, matchningar osv? du har sjukt cool stil och gör sjukt snygga collage!!
tack för en sjukt bra blogg!!


Tack snälla! Jag hittar min inspiration lite överallt. På stan, bloggar, tidningar mm.

Vilken är din absoluta favoritfilm?

Love Actually funkar alltid.

Favorit låt atm?

Baksmälla med Petter och September.

Jag har alltid hållt på dig och Frans, jag läste att du gått hem med någon. Ska jag ge upp mina förhoppningar?

Ja, du kan ge upp dina förhoppningar.. Jag träffar en annan pojk nu.

hur länge har du känt emmy? & hur lärde ni känna varandra? hur skulle du beskriva emmy?


Emmy och jag lärde känna varandra på Gymnastiken. Men det var inte förens något år senare då vi båda började bli väldigt intresserade av fotografering och bloggar. Då tog vi upp vår kontakt och började träffas. Vi fikade, fotade, pratade i timmar om allting. Idag kan Emmy mitt liv som en öppen bok ungefär.

Jag skulle beskriva Emmy som världens finaste tjej. Hon är en sann livsnjutare med fötterna stadigt på jorden. Hon är går ständigt runt med ett leende på läpparna som smittar av sig direkt. Hon är otroligt omtänksam och vill alla sina närmsta deras bästa. Hon trivs som bäst med kameran i handen, på kafe de luxe och på festivaler. Min storasyster.

är du smart? är du duktig i skolan?

Inte när det kommer till Matematik B, men annars går det an. Ja, jag gör mitt bästa i skolan.

vad läser du för b-språk?

Just nu läser jag Tyska steg 1.

har du bra betyg?

Ja, någorlunda bra.

om du har bra betyg är det för att du är allmänbildad eller för att du pluggar dig till betygen?

Både och. Det är klart jag är allmänbildad men har jag prov pluggar jag ju givetvis till dem.

känner du jakob? isf hur lärde ni känna varandra?

Ja, det gör jag! Vi lärde känna varandra genom Emmy och träffades första gången på Blog Awards -09. Vi klickade direkt Jakob och jag. Han är en av de goaste människorna jag känner.

vilken är din favorit-chips?

Sourcream and onion!

hur lång är du?

1.71 meter över havet.

riktiga hårfärg?

Sandréfärgat... Mathilda asgarvade när jag berättade det. Konstigt, visst?

typiskt kajsa-plagg?

Stickade tröjor och blusar med fina detaljer.

är du nöjd med din kropp?

Ja, någorlunda. Jag undviker att gå runt och störa mig på det jag är onöjd med.

tränar du något?

Jag gymmar/gympar/dansar/tränar core/spinnar på Friskis 4 dagar i veckan.

vilken är din favoritmat?

Indisk mat är g-u-d-o-m-l-i-g-t gott!

Dejtar/träffar du nån ny kille just nu?

Ja det gör jag.

Vilken skostorlek har du?

Jag har strl. 38.

Har du några syskon?

Ja, en två år äldre storebror.

Vad har du för telefon?


En iPhone!

Vem är den snyggaste killkändisen enligt dig?

Jude Law och Justin Bobby.

Har du någon favoritblogg?

Min favorit är Michaela Forni.

Vad använder du för smink?

Använder Dream matte mousse, solpuder, mascara och rouge till vardags.

Vad gör du när du inte kan somna?


Räknar från 1000 och nedåt. Det hjälper, tro mig.

Vad gör du när du har tråkigt?


Kollar igenom mitt bildarkiv på min iPhone och vips så ligger jag och viker mig för skratt.



FORTSÄTTNING FÖLJER.


Kommentarer
Postat av: emmylinnea

I <3 U

2011-01-09 @ 21:57:57
URL: http://djungeltrumman.se/emmylinnea
Postat av: Jakob Andersson

Åh, jag kan inte annat än att säga att jag tycker detsamma om dig finaste Kajsa, jag saknar dig faktiskt. :( Kram!!!!

2011-01-10 @ 01:49:12
URL: http://www.detvarmindag.se
Postat av: ta.

kan du inte berätta lite om din bräda? var du har köpt den, hur lång den är, vilket märke det är? åker du mycket? snälla snälla snälla! :D

2011-01-10 @ 19:10:30
Postat av: Karro

Ja, berätta om din bräda! Hade varit jättekul att läsa då jag själv ska köpa en snart! :)

2011-01-11 @ 14:15:40

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0